به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به نحوی که حاضر هستیم هر ترفندی را بکار ببریم یا حتی از یک نسخه کرک شده استفاده کنیم اما هزینه‌ای برای آن پرداخت نکنیم.

اصولاً در کشور ما پرداخت هزینه برای استفاده بسیاری از سرویس‌های اینترنتی و کامپیوتری اتفاقی عجیب و غیرعرف است.

در این میان نیز سرویس‌هایی وجود دارند که در ظاهر به صورت رایگان به کاربران در سطح جهانی ارائه شده‌اند. یکی از معروفترین و پرکاربردترین این سرویس‌ها، موتور جستجوی گوگل است. جایی که معمولاً برای یافتن پاسخ سوالات روزمره خود در هر زمان و مکانی به آن مراجعه می‌کنیم.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که سرویسی مانند موتور جستجوی گوگل با آن همه وسعت و هزینه چگونه به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است و اصولاً دلیل این کار چیست؟

بنظر شما گوگل از چه طریقی کسب درآمد می‌کند که حاضر است بسیاری از خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد؟

در این مقاله به بررسی میزان درآمد گوگل در ده سال اخیر و مهمترین منابع درآمدی این شرکت عظیم پرداخته ایم.

در جدول زیر میزان درآمد گوگل از سه ماهه اول سال ۲۰۰۸ تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ قید شده است. همانگونه در این نمودار مشاهده کنید میزان درآمد این شرکت به صورت کلی رو به افزایش بوده است.

در گزارش اخیر، گوگل درآمد خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ را ۳۹.۱۲ میلیارد دلار بیان کرده است که نسبت به درآمد سه ماهه قبلی آن (۳۳.۶ میلیارد دلار) افزایش چشمگیری داشته است.

منبع درآمد گوگل چیست؟

خب به این سوال بپردازیم که این حجم از درآمد از کجا تأمین می‌شود؟ پاسخ ساده است! تبلیغ در گوگل و شبکه تبلیغات گوگل.

بعد از این سرویس، گوگل مپس در رده دوم از نظر میزان درآمد برای گوگل قرار دارد. در واقع سهم بسیار بالایی از ۱۳۶ میلیارد دلار درآمد گوگل در سال ۲۰۱۸ از طریق سرویس تبلیغاتی گوگل بدست آمده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۴.۷ درصد از درآمد گوگل از طریق خدمات تبلیغات بوده است.

از نظر جغرافیایی نیز بزرگترین سهم درآمد گوگل از ایالات متحده است، ۴۴ درصد درآمد حاصل از بقیه کشورها و ۹ درصد از انگلستان است.

سرویس تبلیغ در گوگل چیست؟

شبکه تبلیغات گوگل شامل سرویس‌های مختلفی می‌شود، مانند Google AdMob – Google Ads و...

گوگل ادموب سرویس تبلیغاتی مخصوص اپلیکیشن های گوشی‌های هوشمند است اما آنچه که به عنوان سرویس تبلیغ در گوگل در میان کاربران ایرانی شناخته می‌شود پلت فرم گوگل ادز (Google Ads) است. این پلت فرم گستره بسیار وسیعی برای تبلیغ را شامل می‌شود، از تبلیغ در موتور جستجوی گوگل گرفته تا تبلیغ در سایت‌ها و اپلیکیشن های پارتنر گوگل مانند یوتویب، جی میل، گوگل پلی و بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن های پربازدید و معتبر دیگر. همچنین در این پلت فرم می‌توانید به صورت‌های مختلفی تبلیغات خود را اجرا کنید، مانند تبلیغ متنی، بنری، ویدئویی و...

تبلیغ در گوگل چگونه می‌تواند برای کسب و کارها مفید باشد؟

اینترنت در دنیای امروزه یکی از پرنفوذترین ابزارها در میان افراد مختلف جامعه است اما برای بسیاری از کاربران عادی اینترنت تنها یک معنی دارد؛ «گوگل»!!!

روزانه جستجوهای بسیاری در موتور جستجوی محبوب گوگل انجام می‌شود و عمده ی این جستجوها برای یافتن سوالات و دریافت خدمات مختلف است. با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از افراد به همان نتایج موجود در صفحه اول و حتی چند لینک اول اکتفا می‌کنند، حضور سایت هر کسب و کاری در میان نتایج اولیه گوگل به حدی اثربخش است که می‌تواند برای رشد آن کسب و کار مانند یک معجزه باشد.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل و لینک‌های ابتدایی آن دو راه وجود دارد؛ سئو و تبلیغ در گوگل.

سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که امری بسیار زمانبر و پرهزینه است. در مقابل آن سرویس گوگل ادز قرار دارد که از طریق آن می‌توانید سایت خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در لینک‌های ابتدایی صفحه اول گوگل نمایش دهید و تنها با کلیک کاربر بر روی سایت شما، هزینه‌ای به صورت هزینه کلیک به گوگل پرداخت خواهید کرد.

چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

شرکت‌ها و اشخاص متعددی در ایران و سراسر دنیا وجود دارند که خدمات گوگل ادز را ارائه می‌دهند. در ایران شرکت برتینا به عنوان تنها پریمیر پارتنر گوگل ایرانی با سابقه‌ای در حدود ۱۴ سال این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که از این سرویس استفاده کنند. جهت آشنایی با این شرکت به وبسایت برتینا مراجعه و یا می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرویس تبلیغ در گوگل با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

منبع خبر : مهر نیوز